FANDOM

Alterwersy to alternatywne wszechświaty (planety) wewnątrz Hytale. Obecnie znanych jest 5 alterwersów: Orbis, Nexus, Karpak, Tor'Balyn i Numdrassl.

Orbis

Orbis jest głównym alterwersem gdzie dzieje się większość Historii Hytale. Ze wszystkich alterwersów, jest on najbardziej podobny do Ziemi. Orbis podzielony jest na Strefy, z których każda ma swój własny klimat. Orbis posiada ogromny Ocean. Generacja świata na Orbis jest nieskończona. Jedno mniejsze ciało niebieskie jest ukazane blisko Orbis (może to być reprezentacja ile "słońc" posiada planeta).

Nexus

Obraz koncepcyjny Nexusa ukazuje fioletową skalistą powierzchnię z górami i czymś co przypomina pęknięcia lub czarne rzeki.

Karpak

Obraz koncepcyjny Karpaka pokazuje wielką żółtą planetę z górami na górze i spiralami po środku. Dwa mniejsze ciała niebieskie są pokazane w pobliżu.

Tor'Balyn

Obraz koncepcyjny Tor'Balyn ukazuje popękaną, czerwoną, górzystą powierzchnię. Planeta wygląda jakby była w procesie rozpadu.

Numdrassl

Obraz koncepcyjny Numdrassl zawiera ekstremalnie wysokie (prawdopodobnie marmurowe) filary. Widoczna także jest roślinność. Jest jedno małe ciało niebieskie w pobliżu Numdrassl.